Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van
de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
D&G Commerce
Busschieterslaan 7, 4871LT Etten-Leur;
E-mailadres: info@prostecwear.nl
KvK-nummer: 81829043
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ProstecWear en op elke overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ProstecWear en de consument.
Voordat een overeenkomst op afstand wordt gesloten, zal de tekst van deze algemene voorwaarden beschikbaar worden gesteld aan de consument. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voor het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij ProstecWear kunnen worden ingezien en dat ze op verzoek van de consument kosteloos zullen worden toegezonden.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden elektronisch aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument eenvoudig kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voor het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden geraadpleegd en dat ze op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
In het geval dat naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Indien één of meer bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand, en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling die de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benadert.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld 'naar de geest' van deze algemene voorwaarden.
Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meer bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden 'naar de geest' van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ProstecWear en op elke overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ProstecWear en de consument.
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Het aanbod is vrijblijvend. ProstecWear behoudt zich het recht voor om het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. Deze beschrijving is gedetailleerd genoeg om de consument in staat te stellen een juiste beoordeling van het aanbod te maken. Als ProstecWear afbeeldingen gebruikt, dienen deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten te zijn. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden ProstecWear niet.
Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen niet leiden tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. ProstecWear kan echter niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.
Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die verbonden zijn aan de aanvaarding van het aanbod. Dit omvat met name:
- De prijs inclusief belastingen.
- Eventuele verzendkosten.
- De wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn.
- De mogelijkheid van herroeping.
- De wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst.
- De termijn voor aanvaarding van het aanbod of de termijn waarbinnen ProstecWear de prijs garandeert.
- De hoogte van het tarief voor communicatie op afstand, indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel.
- Of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja, op welke wijze deze voor de consument raadpleegbaar is.
- Hoe de consument vóór het sluiten van de overeenkomst de door hem verstrekte gegevens kan controleren en eventueel corrigeren.
- Eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten.
- De gedragscodes waaraan ProstecWear zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes elektronisch kan raadplegen.
- De minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.
Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden, tenzij anders bepaald in lid 4.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
Binnen wettelijke kaders kan de ondernemer zich op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op basis van dit onderzoek goede redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd om gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of bijzondere voorwaarden te stellen.
De ondernemer zal bij het product of de dienst aan de consument de volgende informatie meesturen, schriftelijk of op een manier die door de consument toegankelijk kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager:
- Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan.
- De voorwaarden en procedure voor het uitoefenen van het herroepingsrecht, inclusief duidelijke vermelding van situaties waarin het herroepingsrecht niet van toepassing is.
- Informatie over garanties en beschikbare service na aankoop.
- De gegevens zoals vermeld in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden, tenzij deze gegevens reeds aan de consument zijn verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst.
- De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien deze een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is. In geval van een duurtransactie is deze bepaling slechts van toepassing op de eerste levering.
Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruikmaakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels een geschreven bericht of e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft teruggestuurd, is de koop een feit.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Indien de consument gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, zijn de kosten voor het retourneren van de producten voor rekening van de consument.
Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is de voorwaarde dat het product reeds is ontvangen door de webwinkelier of dat er sluitend bewijs van volledige terugzending kan worden overlegd.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals beschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen geldig als de ondernemer dit duidelijk heeft vermeld in het aanbod, ten minste vóór het sluiten van de overeenkomst.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor producten:
- Die door de ondernemer zijn vervaardigd volgens de specificaties van de consument.
- Die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
- Die door hun aard niet kunnen worden teruggestuurd.
- Die snel kunnen bederven of verouderen.
- Waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.
- Voor losse kranten en tijdschriften.
- Voor audio- en video-opnamen en computer software waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
- Voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor diensten:
- Betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding die op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode moeten worden verricht.
- Waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken.
- Betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 – De prijs
Gedurende de geldigheidsduur zoals vermeld in het aanbod, worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behalve als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten aanbieden waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit heeft bedongen en:
- Ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
- De consument de bevoegdheid heeft om de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. In geval van druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, aan de specificaties vermeld in het aanbod, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid, en aan de geldende wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften op de datum van het sluiten van de overeenkomst. Indien overeengekomen, garandeert de ondernemer ook dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Een eventuele garantie verstrekt door de ondernemer, fabrikant of importeur doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten en claims die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan uitoefenen.
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten moeten binnen 14 dagen na levering schriftelijk aan de ondernemer worden gemeld. De retourzending van de producten moet plaatsvinden in de originele verpakking en in nieuwstaat.
De garantieperiode van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantieperiode. De ondernemer is echter nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor een individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen met betrekking tot het gebruik of de toepassing van de producten.
De garantie is niet van toepassing als:
- De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken.
- De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd zijn met de instructies van de ondernemer en/of de verpakking.
- De gebreken geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van voorschriften die door de overheid zijn vastgesteld of zullen worden vastgesteld met betrekking tot de aard of kwaliteit van de gebruikte materialen.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
De ondernemer zal de uiterste zorgvuldigheid betrachten bij het ontvangen en uitvoeren van bestellingen van producten.
Het door de consument opgegeven adres geldt als de plaats van levering.
Het bedrijf zal geaccepteerde bestellingen met de grootst mogelijke spoed, maar uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Als er vertraging optreedt bij de bezorging of als een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, zal de consument hierover uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van de bestelling worden geïnformeerd. In dat geval heeft de consument het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden en eventuele schadevergoeding te eisen.
Bij ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Als de levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. De consument zal uiterlijk bij de bezorging op duidelijke en begrijpelijke wijze worden geïnformeerd over de levering van een vervangend artikel. Het herroepingsrecht kan niet worden uitgesloten bij vervangende artikelen, en de kosten van eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Het risico van beschadiging en/of verlies van producten rust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
De consument heeft het recht om te allen tijde een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die betrekking heeft op het regelmatig leveren van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, op te zeggen met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.
De consument heeft het recht om een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die betrekking heeft op het regelmatig leveren van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, op te zeggen tegen het einde van de overeengekomen duur, met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.
Voor de in de voorgaande leden genoemde overeenkomsten geldt dat de consument:
- Te allen tijde kan opzeggen en niet beperkt is tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode.
- Op dezelfde manier kan opzeggen als de manier waarop de overeenkomst is aangegaan.
- Altijd kan opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en betrekking heeft op het regelmatig leveren van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
In afwijking van het voorgaande mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en betrekking heeft op het regelmatig leveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en betrekking heeft op het regelmatig leveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand en een opzegtermijn van maximaal drie maanden als de overeenkomst betrekking heeft op het regelmatig, maar minder dan eenmaal per maand, leveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
Een overeenkomst met een beperkte duur voor het regelmatig leveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
Als een overeenkomst een duur heeft van meer dan een jaar, heeft de consument na een jaar het recht om te allen tijde de overeenkomst op te zeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand, tenzij redelijkheid en billijkheid zich verzetten tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur.
Artikel 13 – Betaling
Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de bedragen die de consument verschuldigd is, te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn, zoals bedoeld in artikel 6, lid 1. In het geval van een overeenkomst voor het verlenen van een dienst, begint deze termijn nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
De consument heeft de verplichting om onjuistheden in de verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
Bij wanbetaling door de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de redelijke kosten in rekening te brengen die vooraf aan de consument zijn kenbaar gemaakt.
Artikel 14 – Klachtenregeling
Klachten met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen 7 dagen nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij de ondernemer.
Binnen een termijn van 14 dagen vanaf de datum van ontvangst zullen klachten die bij de ondernemer zijn ingediend, worden beantwoord. Indien een klacht een langer verwerkingstijd vereist, zal de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen een ontvangstbevestiging sturen, met een indicatie van wanneer de consument een meer gedetailleerd antwoord kan verwachten.
Als een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Het indienen van een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal deze naar eigen keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, zelfs als de consument in het buitenland woont.
Deel en krijg 15% korting!
Deel dit product gewoon op een van de volgende sociale netwerken en je krijgt 15% korting!